Monday 4 June 2012

Ukur Tahap Keseriusan Lelaki



assalamualaikum dan salam 1Malaysia


apa khabar semua? harap semua sihat² je lah hendaknya. cuti study week ni aku habiskan kat rumah. macam dah tak da kerja dah kan. padahal thesis, report psm, buku log psm, report projek semua tak siap lagi. huhu. hadoy. pening sebenarnya. tapi buat² rilek je ni.


ok, berbalik pada topik, kat sini aku nak share something la. semalam aku ada post status kat Facebook. serius aku tak ada niat apa² pon. saja suka² je. but then bile ramai yang bagi komen, aku pon start berfikir rasionalnya status yang aku quote from one of my friend kat FB tu (Fatin Emilia). statusnya berbunyi begini ::

click picture for better view

and these the comments from my friends. click picture for better view.

hehe. tak sangka ramai pulak yang respon. masa mula² aku letak status tu, aku pon berfikiran yang sama. kalau lelaki betul² serius, dia mesti akan yakin dengan pilihan dia. yakin dengan setiap tutur kata dia. which means berfikir sebelum bercakap. tapi kita tak boleh lupa, yang lelaki juga insan biasa. kadang² mereka juga ada rasa confuse, takut, dan macam² lagi rasa sama macam perempuan rasa. mereka yang jawab

"kalau ada jodoh, apa salahnya."

bukanlah sebab mereka tak serius. tolong lah paham wahai perempuan. bahawa lelaki itu juga ada tanggungjawab tersendiri. tanggungjawab yang besar and berat. tanggungjawab kepada keluarga paling penting. sebab even mereka dah kahwin, family still jadi 1st priority daripada isteri. ☺

bak kata sepupu aku kat komen tu, jawapan seperti di atas ni adalah jawapan selamat. dia risau kalau terlebih bagi harapan. jodoh kan. semua dah ditentukan. ☺ pasal kumpul duit pulak, sama² pun kene kumpulkan?! so, perempuan, janganlah terlalu harap pada lelaki semata-mata ok. tapi janganlah obvious sangat sampai lelaki tu mainkan duit anda ye wahai perempuan. ☺

untuk yang jawab

"Mestilah saya nak. Tapi sebelum tu sy kena cari pekerjaan yg tetap, kumpul duit dulu, beli rumah, beli kereta. Dah ada semua tu, nanti sy terus masuk meminang"
ye, memang sangat meyakinkan. memang baguslah kalau dapat teman lelaki macam tu. you should be grateful. tapi kalau sekadar cakap saje, and sekadar nak sedapkan hati pasangan je buat apa kan? everything said should be followed by action. well u know, action speaks louder than words. ;) hehe

apa pun, jangan lah terus kecewa dengan kata-kata yang terluah oleh pasangan. fikir baik² semuanya. jangan terus merajuk je. and yang paling penting, jangan buat assumption sendiri! hehehe. semua pun boleh buat berbincang kan. ☺

actually tak kisahlah lelaki atau perempuan, jangan buat telahan sendiri ok! yang penting doa. doa la supaya ditetapkan hati masing². supaya ada jodoh antara kalian. kumpul duit dan kumpul harta adalah sebagai usaha sampingan kita. tapi macam aku pun, aku kalau boleh memang berharap, inilah yang terakhir. harap sangat ini yang terbaik. perempuan selalu memang macam tu. jadi lelaki, kalau tak nak kecewakan hati perempuan, jagalah tingkah laku. jangan sampai perempuan terlebih mengharap la ye. aku pon tak tau macam mana caranya untuk buat perempuan tak terlalu mengharap. pandai lah ye anda kaum Adam memikirkannye. ☺

aku pon tak ingat ada tak tanya soalan macam ni kat Syafiq. hehe. tak kisahlah yang mana jawapannya, aku paham. tapi jangan ingat saya paham, awak bole cakap sesuka hati ye, Syafiq Mahmood. =P hehehe. 

♥ cinta hati ♥



notakakiaku :: ni from my point of view. lain orang, lain gaya pemikirannya kan. so, its up to u 

No comments:

Post a Comment